dijous, 7 de setembre del 2017

Mermelada de mores o somni d'una nit d'estiu

Ja fa molt de temps que la mermelada de mores l'he convertida en una de les meves especialitats, i fins hi tot podréim dir ritual, anar al bosc a collir-les, disfrutar d'aquest moment, i un cop a casa,  imaginar com la faràs, si la convinaràs amb altres gustos.

Per mi, a més, la mermelada de mores vol dir nostalgia, que l'estiu s'acaba, les seves olors, les pluges, les festes majors, les vacances, les terrasses, les tardes llargues, i les nits que encara ho ón més, les lectures de plaer, els gelats, les places plenes.... Peró també ens marca el preludi del setembre i de tot lo bo que ens durà la tardor!!

Doncs vinga, anem per feina, en aquest cas, per fer aquesta mermelada jo he fet servir:

- 650gr de mores d'asberzer
- 250 gr de sucre morè
-Una mica de pell de llimona ratllada (al gust)
-Una mica canyella en rama (jo en aquest cas un trosset petit, només perqué es noti)
- Una mica d'aigua

Jo quasi mai faig servir aigua en les mermelades que faig, i sempre utilitzo la mateixa operació: La quantitat de sucre que haig d'utilitzar sempre serà la meitat del pes de la fruita. Peró en aquest cas he fet servir menys sucre, per aixó he afegit un rajolí d'aigua ( ja que el sucre disolt es converteix e líqiud)

Quan tinc tots els ingredients a l'olla els remeno i els deixo reposar una estona, uns 20/30 minuts, i un pic ja el sucre es comença a disoldre poso l'olla al foc, a foc lent, i que vagi fent. poc a poc, mica en mica, amb paciència, que és estiu!!

Per saber si la melmelada ja està o no, jo el que faig és agafar amb una cullera una mica de melmelada i posar-la sobre els fogons freds, així puc veure la consistència que té. Heu de tenir en compte que després la passareu pel turmix, i per acabar, si voleu, la podeu passar per un xino!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada