diumenge, 19 de gener del 2014

baggels o l'esmorzar de les campiones!!!!!!


Pa irlandès, baguette, integral, d'olives, de nous, de panses, pa català, de pagès, panets, de llavors, d'avena, boule, d'all, de formatge, xapatis indis.... EL PA: Un dels aliments principals de la nostra dieta i estic  segura que de mig món. Però per aquest post no he fet cap dels pans que he anomenat anteriorment, sinó que he fet uns   baggels. Així que enfarineu-vos les mans i entrem dins del món anglosaxó de les backery, en poblet de la campanya, amb dies molt plujosos, i sense res més important que fer pa... mmmmmmmmmhhhh, aquesta seria la meva vida perfecte, tot i que amb la que tinc ja hem conformo!!!!En fi mireu quina pinta...... OMG!!!!! I si això ja us sembla espectacular, mireu més abaix..

 
AIXÒ ÉS L'ESMORZAR DE LES CAMPIONES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
I mireu mireu, aquest és l'esmorzar que m'ha donat energia per recuperar-me després de les entregues de la universitat. I si penso que encara en falten dues.... No vull saber com acabaré!!!!!


Per fer baggels necessiteu:
  • 7 gr. de llevat sec d'acció ràpida ( No la royal, sinó la que s'utilitza per fer pa a la panificadora)
  • 4 cullerades de sucre
  • 300 ml. d'aigua tèbia
  • 2 cullerades de sal
  • llavors de sèsam o les que tingueu per casa
  • 450 gr. de farina blanca de força, i una  ica més per espolsar sobre la superfície de treball
I ara mans a la massa:

Barregeu: el llevat, una cullerada de sucre i 100 ml. de l'aigua tèbia en un bol i deixeu-ho reposar 10 minuts, el llevat s'ha d'activar i començar a fer bombolletes.
Mentrestant, aboqueu la resta de l'aigua, la sal i la meitat del sucre en un bol i comenceu a pastar, mica en mica aneu incorporant tota la farina. El resultat final ha de ser una massa homogènia i no enganxifosa. Quan el llevat ja hagi reaccionat l'afegiu a la massa i continueu pastant durant 10 minuts més.

Unteu d'oli un altre bol i aboqueu la massa, tapeu-la amb un paper film també untat d'oli. No apreteu gaire. Deixeu reposar aproximadament una hora, heu de veure que la massa ha augmentat el seu volum, més o menys el doble.
Un cop ja tingueu la massa reposada i crescuda, aboqueu-la sobre la vostra superfície de treball, enfarinada prèviament i dividiu-la en 10 trossets, feu-ne 10 boles, lleugerament planes i amb un forat al mig.
Pre-calenteu el forn a 240º sense ventilador, o 220º amb ventilador. Mentre es calenta el forn poseu a bullir una olla amb aigua i la resta del sucre, quan l'aigua estigui bullint aneu posant cada un de les boles de massa fetes anteriorment. Quan tingueu una una bola bullida, podeu-li les llavors de sèsam i emboliqueu-la amb paper film. Quan tingueu una bola bullida i embolicada podeu a bullir la següent.
Quan les tingueu totes bullides, les desemboliqueu i cap al forn.... i ja està!!!!

Sembla que sigui molt difícil, però no!!! Us animo a fer els vostres propis baggels. espero que els gaudiu moltíssssssiiiiim!!!!!!!!


5 comentaris:

  1. És ben be que no hi ha res com ser una panarra, anims amb les entregues nosaltres podem i més amb esmorzars bonissims com aquest!

    ResponElimina
  2. Berta ets la meva fan number one!!! gràcies per el comentari!!!!! molts petonets!!!!

    ResponElimina
  3. Hola Marta!!
    T'he conegut a través de la Lidia Fernández, compartim lloc de treball i moltes aficcions.
    Quin goig aquests baguels!! I que atrevida, a mi em semblaven complicats però segur que algún dia cauran! jijiji.
    Una de les meves aficcions es la cuina i la repostería, i com tu, faig proves i més proves de les coses que veig i m'agraden.
    He buscat el teu correu pel blog i no l'he sabut veure, et deixo el meu perque vull fer-te una consulta que no té a veure amb la recepta.

    Moltes gràcies!!

    lidiagilb@hotmail.com

    LIDIA

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Lidia!!! ja t'he enviat un mail amb la meva direcció electrònica.... la veritat es que hauria de tenir el meu mail al blog, però amb tot això sóc molt novatilla!!!! Espero que el dia que facis els baggels la comparteixis aquí que els vull veure!!!!!!!

      I sobretot donar-te les gràcies per el comentari al blog!!!!

      Molts petons!!!!!

      Elimina
  4. Hola!
    Aquest matí quan he vist la foto d'aquest super esmorzar de campiones he pensat: jo també sóc una campiona i em mereixo aquest super esmorzar. Així que m'he llençat a la piscina i el resultat ha sigut fantàstic. Mai havia fet res d'aquest estil (pa) i feia temps que tenia ganes, la veritat es que ha sigut més fàcil del que pensava. Moltes gràcies Marta per haver compartir aquesta recepta, GUAPA!

    ResponElimina